miércoles, 23 de diciembre de 2009

Competències digitals del mestre

Últimament, publicat diferents documents que indiquen les competències TIC que haurien de saber els mestres. D'aquest diversos document en destaquem dos:

  • UNESCO's ICT Competency Standards for Teachers (Normes UNESCO sobre Competències en TIC per a Docents)
En aquest document, en diu que hi ha tres nivells d'aprofundiment que els mestres haurien d'adquirir.
Nocions bàsiques de tecnologia. Els mestres han de conèixer el funcionament bàsic d'un ordinador com també del 'programari', també han de conèixer les aplicacions d'activitat, com funcionen els navegadors, un programa de comunicacions, un programa de presentació i també aplicacions de gestió. Els mestres han de ser capaços han de ser capaços d'utilitzar les tecnologies a l'aula.
1.Aprofundiment de coneixements.
Els docents han de ser capaços d'utilitzar diferents recursos per ajudar als estudiants a que col·laborin, a que cerquin informació, perquè siguin capaços de resoldre el problema que se'ls a plantejat. També hauran de saber utilitzar les TIC per crear projectes dels alumnes.
Els mestres han de saber utilitzar recursos a traves de la xarxa per contactar amb experts, trobara informació interessant per treballar a classe, i poder intercanviar amb altes docent. Un exemple d'això seria els blogs. Pel que fa a la cerca d'informació ho pot fer mitjançant el Viquipèdia.
3.Creació de coneixements


Els docents han de ser capaços de crear coneixement basades en les TIC, com també han de saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants.
Els docents han d'aprendre contínuament i han de procurar de estar al dia dels avenços pel que a les TIC.
L'altre documen és:
National Educational Technology Standards for Students i el National Educational Technology Standards for Teachers (Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Docents i Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants) publicats per la International Society for Technology in Education (ISTE)
.

La ISTE ha publicat dos documents que recullen respectivament les competències que haurien de tenir els docents i les dels estudiants:

1.Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents. Els docents haurien de:
  • Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
  • Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporani com per exemple el jClic.
  • Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital un exemple d'això és el Cmaptools per fer mapes conceptuals.
  • Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat, que pot ser amb treballs col·laboratius a través de blog, el Viquipèdia, youtube, entre d'altres.
  • Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
  • Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants
  • Creativitat i innovació
  • Comunicació i col·laboració
  • Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
  • Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
  • Ciutadania digital
  • Funcionament de la tecnologia i conceptes

No hay comentarios:

Publicar un comentario